min bästa vän

 
 
Okej, jag vet inte vart jag ska börja riktigt, det finns så mycket som jag vill säga till dig men inte
äns ord räcker till. Jag menar, hur förklarar man hur man tycker och känner till någon när inte äns ord
eller förklaringar kan det. Men jag ska göra mitt bästa. Ska bara ta ett djupt andetag innan jag börjar skriva.
 
Det var en gång två envisa flickor... Den ena hette Theres och hon gick i Vänge skola. Hon hade
huvudet högt och va en cool tjej enligt henne själv. En dag kom en ny elev till klassen vid namn Amanda.
Amanda var en stygg liten flicka som älskade att retas och argumentera mot Theres. Theres tyckte inte om det.
De fightades och hade sina upp och ner gångar under deras skolgång men i 4an slutade Amanda i Vänge skola.
Theres skrev då i sin fina dagbok med ledsna gubbar runtomkring för att visa att situationen inte var rolig
"Amanda kom in på musikskolan". Där trodde kanske många att sagan skulle ta slut men tack vare 
att Theres och Amanda spelade fotboll i samma lag träffades dom fortfarande minst två gånger i veckan.
Som väner eller ikke vänner spelade inte riktigt någon större roll på planen. Men år 2009, innan sommaren
hade kommit osv började Theres och Amanda umgås ännu mer och de bildades en fin trio ATA. 
Åren gick, händelser blev till fina minnen och nya upplevelser och egenskaper gjordes för fösta gången 
när dom båda flickorna var tillsammans. Under årens lopp har det funnits mycket skratt, massa hemlisar,
roliga kvällar, mysiga filmstunder, MASSA sleepovers, långa telefonsamtal, ett stort förtroende till varandra,
en gnutta bråk och tårar men framför allt en syskonkärlek som är starkare än någon mur i hela världen.
 
okej en liten paus måste jag ta nu. och amanda om du har orkat läsa hit är jag förvånad men glad.
ska lägga till att du kan få titeln som bäst idag också bara för att jag är så snäll. hehe
 
Nu är dessa flickor båda 16 år. Och dom håller fortfarande ihop. Även fast tiden inte alltid räcker till vet 
dom båda att dom alltid har varandra och att de alltid kommer finnas där för varandra. 
The end
 
NOT!
Måste bara tillägga att du är det bästa som har hänt mig. Motgånar finns 
men livet kan inte vara perfekt jämt. Vi känner varandra utan och innantill och vi vet vart vi har varandra.
Det är det som räknas. För vad vore en vänskap utan det? svar: ingenting.
Grattis på födelsedagen, jag älskar dig 
 

Kommentarer
Postat av: G A B R I E L L A D A F F O U R -

Vad fina ni är!
Gullig text också!

2012-06-26 @ 17:27:52
URL: http://gabrielladaffour.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide