a little bit about self-confidence.



pic; klicka hääär

Älskar att höra kloka ord från massa olika ställen överallt.
Det gör en glad att folk har vett i huvudet. Men jag hade tänkt prata lite
om det här med själförtroende och styrka för er. Jag hade tänkt att berätta lite
hur jag tycker och tänker om detta och jag hoppas ni orkar läsa det här för
det tycker jag verkligen att ni ska göra.
Det är så att i våran vardag finns det tyärr folk som inte har så bra själförtroende.
Som inte tycker om sig själva och som inte riktigt accepterar den för den man är.
Jag skulle enegtligen bara vilja säga ändra på det men va hjälper det?
Jag kan inte ändra på folk hur mycket jag än vill det så går det inte.
Men att peppa folk är något jag kan göra.
Överallt finns det kvinnor och tjejer som t.e.x inte är nöjda över sin kropp.
Först och främst vill jag säga att ni är fina exakt som ni är.
Att gå och ha skuldkänslor för något sådant tycker jag är fel.
Visserligen tycker jag att man måste trivas i sin kropp, man ska aldrig behöva tänka
usch fyfan va ful jag är. Jag önskar bara att den tanken kunde försvinna ur era huvuden
och att ni ersatte den repliken med "fyfan va snygg jag är".
Det ni måste tänka på att den här kroppen kommer att följa med er resten av era liv.
Att acceptera den och må bra är det viktigaste. För då kommer du utstråla glädje.
Både för dig och din omgivning.
Om du har ett bra självförtroende och tycker själv att du är fin och du är nöjd.
Det är det som räknas. För om någon inte accepterar dig som du är
kommer han/hon aldrig vara något riktigt att ha. Man ska bli älskad för den man
är och inte behöva ändra på sig för det.
Ett exempel som jag skulle vilja ta upp på kroppar som tjejer kan sitta och säga
"jag önskar jag hade en sån kropp" är till Victoria Secret tjejerna som går runt
där på catwalken med vingar och allt va det nu är. Snyggt? Eller inte?
Tror de flesta skulle säga snyggt.
MEN en tanke som jag också tror svävar runt är aningen "jag önskar jag såg ut sådär"
eller "jag önskar min tjej såg ut sådär" och det tycker jag är fel fel fel.
Är verkligen utseendet så himla viktigt?
För det första, vs tjejerna förstör egentligen väldigt mycket när det är så att
de är alla smala och övertränade pinnkroppar som springer fram och tillbaka
på catwalken. Hur bra ser egentligen det ut? Och hur ser deras liv egentligen ut?
En tankeställare jag tycker ni ska ta.
Ni är alla unika och ingen ser ut som er, va glada för det och en tanke
som ska snurra runt som gör mig stark och känner mig som att jag är bäst osv osv
är "I'm sexy and I know it". Måste vara de bästa jag hört nästan.
Och hörni, bry er inte om va andra tycker. Det som ni kommer komma
längst på i slutändan är som sagt va ni själva tycker och att ni framför allt
vågar stå för vad ni tycker. Att ni vågar visa era åsikter för det får man
respekt för och med respekt blir man strak.
Ta vara på den här tiden ni har istället och låt inte folk trycka ner er.
Uttryck era åsikter och känslor. Säg som ni tycker och var ärliga.
Var nöjda med den ni är och vad ni kan åstakomma.
Det finns ingen som just du.
Älska dig själv, för det kommer du komma längst på och må bäst av.

/Theres


Kommentarer
Postat av: Cecilia

bra skrivet!

2012-01-15 @ 16:14:33
URL: http://withcecilia.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej Theres!

Jag läser din blogg varje dag och jag älskar den verkligen. Den är så fucking bra!!

De här inlägget gjorde mej verkligen berörd. Det här måsta vara ditt bästa inlägg du någonsin skrivit. Fortsätt så här! kramar från Sandra

2012-01-15 @ 17:30:08
Postat av: Tina

Väldigt bra skrivet av dig! Hoppas många läser och tar åt sig. Kram!

2012-01-15 @ 17:51:34
URL: http://tinaristolainen.myshowroom.se
Postat av: Anonym

bra theres!! :)

2012-01-17 @ 19:34:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide