svar

Anonym:
Hej! Du går på Katedralskolan va? :) Skulle inte du kunna berätta lite om den, vad är bra och vad är dåligt?
Och om hur du trivs där. Ja helt enkelt lite allmänt om skolan. Skulle uppskattas! :)
 
Svar: Hej! Ja jag går på Katedral och jag kan säga såhär: de är det bästa valet jag gjort! Skolan passar perfekt för mig 
och jag älskar min klass så grymt mycket! Och jag tror att de kommer ha störst betydelse eftersom att man kommer umgås
med klassen i stort sett varje dag. När det gäller lokaler och utrymmen samt skolans storlek tycker jag att den är ok.
Den är super fin i den äldsta delen av skolan och jag kan säga att dom första dagarna var det ganska svårt att hitta..
Jag som hade gått i kunskapsskolan innan också var heeeelt ovan med stora lokaler och mycket folk men man vänjer sig.
Nu trivs jag super bra och tycker liksom inte äns skolan är speciellt stor... haha
Anledningen till varför katte är en sån super bra skola och varför jag valde just den beror nog dock mest på läget samt de individuella valen.
Katte ligger super smidigt för mig med bussen och är nära till stan osv vilket är super! Vi får även fler individuella val till 2an och 3an
än vad andra skolor får vilket är super bra! När det gäller läxor är det faktikst inte så farligt, vi har vissa perioder då där är mycket på gång men annars kan jag inte direkt säga att jag pluggar överdrivet mycket.
Men om man ska gå över till det negativa så kan jag väl säga att vissa lärare är 
lite väl jobbiga.. haha. Dom är bra och lär ut bra osv men t.ex. så har vi en lärare (kallas för piplisa) som har en såååååå
jobbig röst att lyssna på vilket kan vara väldigt drygt.. Matsalen är också ganska liten men detta är ju inte något större problem om man säger så. Sist men inte minst så vill jag bara tillägga att människorna på katte är så jävla underbara
och de är absolut inte stelt! Jag menar folk går runt och sjunger utan att bry sig om va andra tycker och alla känns bara som sig själva.
Det är liksom en härlig aura och vi har massor av olika föreningar och saker på gång hela tiden.
Sen får vi inte glömma Katte-Skrapan kampen! De är (om jag har förstått det rätt) årets höjdpunkt så jag längtar väldigt mycket dit! 
La även in en bild på mitt schema så du får en överblick hur mina veckor ser ut på samhällsvetenskapliga programmet! 
Hoppas du är nöjd med svaret och att vi ses på katte nästa termin! KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide